|
|
|
|
作家名
Name |
アンドレアス・スロミンスキー
/ Andreas Slominski |
|
|
|
|
|
出身国
Country of birth |
ドイツ
/ Germany |
|
|
|
|
在住国
Country of residence |
ドイツ
/ Germany |
|
|
|
|
生年月日
Year of birth |
1959年 |
|
|
|
|
作者コメント
Comment |
|
|
|
|
|
作者略歴
Brief record |
ネズミ捕りなどの実際に使われてきた罠を陳列したり、ありふれた台所用のタオルをきちんと畳んで台座の上に積み上げたり、あるいはホームレスの日用品すべてを入れた袋を満載したような子供用自転車を置いたりといった、どこか謎かけ(罠)のようなウィットに富んだインスタレーションを制作している。日常のマイナーな事物を、異なる文脈のなかで見せることによって、観る側の視点をずらし、マイナーだと思いこんでいる事物に潜む重要な問題を認識させる作家である。
国際展:97年ヴェニス・ビエンナーレ、ミュンスター彫刻プロジェクト、98年マニフェスタ2、第1回ベルリン・ビエンナーレに参加。
Born in Germany 1959. Lives and works in Germany.
Slominski is known for enigmatic, witty installations
made with commonplace objects, for example, mouse
traps that have actually been used, ordinary kitchen
towels stacked neatly on a display stand, and
a child's bicycle loaded down with shopping bags
packed with the personal belongings of a tramp.
By presenting ordinary everyday objects out of
their usual context, he disorients viewers and
makes them aware of important implications of
things that are considered trivial.
International exhibitions: Venice Biennale and
Munster Sculpture Projects, 1997, Manifesta 2
and First Berlin Biennale, 1998. |
|
|
|
|
作品写真
Work photograph |
アンドレアス・スロミンスキー 「無題(大量捕獲)」 2001
Photo:黒川 未来夫(横浜トリエンナーレ2001での展示風景)
Andreas Slominski "Untitled(Massenfang)" 2001
Photo:Mikio Kurokawa( Installation view of YOKOHAMA
2001 ) |
|
|
|
|
作品展示場所
Exhibition hall place |
|
|
|
|
|
作品説明
Work explanation |
|
|
|
|
|
作者ウェブサイト
Website |
|
|
|
|
|
もっと知りたい
More information |
|
|
|
|
|