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作家名
Name |
ガブリエル・オロツコ
/ Gabriel Orozco |
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出身国
Country of birth |
メキシコ
/ Mexico |
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在住国
Country of residence |
メキシコ/
Mexico
米国 / United States of America
フランス / France |
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生年月日
Year of birth |
1962年 |
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作者コメント
Comment |
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作者略歴
Brief record |
数々の国際展において、実にさまざまな手法のインスタレーションを発表し常に話題を提供している。きわめて美しい空間、オブジェ、写真などから成っているが、ナラティヴな解釈を拒み、他愛のないもの、はぐらかし、ポエティックなものなどを配置して、日常の事物や経験を見直し、新たな意味を見いだすきっかけとなるような作品が多い。「ピンポンテーブル」は2台の卓球台を分割し、ひとつに再構成して中央に小さな蓮池を配し、観客が4人でゲームに参加するという、身体的な経験も要素の一つとした、楽しい作品である。
国際展:93年ヴェニス・ビエンナーレ「アペルト」展、95年光州ビエンナーレ、97年ドクメンタ、ミュンスター彫刻プロジェクト、98年第1回ベルリン・ビエンナーレ、サンパウロ・ビエンナーレ、99年カーネギー・インターナショナル99-00、2000年シドニー・ビエンナーレに参加。
Born in Mexico in 1962. Lives and works in Mexico
, the United States and France.
Orozco's mixed-media installations have appeared
in numerous international exhibitions and been
widely admired. He composes spaces of great beauty
in which he places objects combined with photographs.
He makes arrangements of trivial, elusive, and
poetic objects, looking at everyday things and
experiences in a new way and creating situations
in which it is possible to discover new meanings.
In Ping-Pong Table, he split two ping-pong tables
down the middle and reassembled them to make one
table with a small lotus pond in the middle. He
then invited groups of four viewers to physically
participate in playing a game on it, making it
extremely entertaining as a work of art.
International exhibitions: Venice Biennale, "Aperto,"
1993, Kwangju Biennale, 1995, Kassel Documenta
and Munster Sculpture Project, 1997, First Berlin
Biennale and Sao Paulo Biennial, 1998, Carnegie
International, 1999-2000, Sydney Biennale, 2000. |
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作品写真
Work photograph |
ガブリエル・オロツコ 「無題」 2001 Photo:坂田 峰夫
(横浜トリエンナーレ2001での展示風景)
Gabriel Orozco "Untitled" 2001 Photo:Mineo Sakata
( Installation view of YOKOHAMA 2001 ) |
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作品展示場所
Exhibition hall place |
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作品説明
Work explanation |
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作者ウェブサイト
Website |
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もっと知りたい
More information |
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