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作家名
Name |
ジャクリーン・フレイザー
/ Jacqueline Fraser |
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出身国
Country of birth |
ニュージーランド
/ New Zealand |
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在住国
Country of residence |
ニュージーランド
/ New Zealand |
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生年月日
Year of birth |
1956年 |
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作者コメント
Comment |
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作者略歴
Brief record |
オーガンジーや針金などを使って、壁全体が一つのドゥローイングになるような作品を制作している。そこにはヨーロッパの現代的なファッションと、ニュージーランドの植生や先住民の文化といったモチーフがひとつのインスタレーションに統合され、アイデンティティーの問題や、文化の交流について独自の視点を提案している。93年プロスペクト'93(フランクフルター・クンストフェライン)、99年フリードリチアヌム美術館(カッセル、ドイツ)のグループ展等に参加、ニュージーランド、オーストラリアで数多くの個展を開催。
2001年ヴェネチア・ビエンナーレ ニュージーランド館代表。
Born in New Zealand in 1956. Lives and works in
New Zealand.
Fraser is known for her work with fabric, such
as organdy, and wire on a wall, which turns a
whole wall into a drawing. She uses contemporary
fashion in Europe, vegetation and culture indigenous
to New Zealand as motifs. She integrates these
motifs into one installation to represent cultural
independence and cultural exchange.
International exhibitions: Prospect 93 at the
Frankfurter Kunstverein in 1993, group show at
the Museum Fridericianum, Kassel, Germany in 1999,
numerous solo exhibitions in New Zealand and Australia,
Venice Biennale in 2001 representing New Zealand.
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作品写真
Work photograph |
ジャクリーン・フレイザー 「神々に愛でられた者たちの残酷な科学の呪いによる痛ましい虐殺<<遺伝子操作者はこちらを見ている>>」 2001
Photo:桜井 ただひさ(横浜トリエンナーレ2001での展示風景)
Jacqueline Fraser "The acute massacre of the blessed
by the cruel scientific curse〈The genetical engineer
looks our way〉 2001
Photo:Tadahisa Sakura( Installation view of YOKOHAMA
2001 ) |
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作品展示場所
Exhibition hall place |
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作品説明
Work explanation |
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作者ウェブサイト
Website |
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もっと知りたい
More information |
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