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作家名
Name |
アトゥール・ドディヤ
/ Atul Dodiya |
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出身国
Country of birth |
インド
/ India |
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在住国
Country of residence |
インド
/ India |
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生年月日
Year of birth |
1959年 |
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作者コメント
Comment |
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作者略歴
Brief record |
インドの神話、政治家、社会的な現実、ポピュラー・カルチャーなど、多様な要素を取り込んだ絵画を制作しているアーティスト。このトリエンナーレでは、街頭の光景のように並べた6つのシャッター・ペインティングを出品する。ボンベイの庶民的な町によく見かけるシャッターの上に直接に描いたもので、扉を巻き上げるとその中の壁にもう一つの絵が現れるという仕掛けである。彼自身の家族の肖像などの個人的なイメージと矛盾に満ちたインドの歴史や現状の光景のアレゴリカルな二重性を、シャッターそのものの構造に託したユニークな作品群である。
2000年「Century City」展(テイト・モダン)に出品。2001年6月、トリエンナーレに先駆けて国際交流フォーラムにおいて日本で初めての個展を開催。
Born in India in 1959. Lives and works in Mumbai,
India.
Dodiya depicts a wide variety of subjects in his
paintings: Indian mythology, politicians, social
problems and popular culture. At the YOKOHAMA
2001, Dodiya will present six shutters of the
kind often seen on a street in Mumbai. When the
shutters are opened, paintings appear on the walls
inside. The paintings will comprise two different
images. One is personal, portraying his family.
The other is social, depicting allegorical pictures
of social contradiction in India in the past and
present. The structures of the shutters imply
dualism.
International exhibitions: "Century City" at the
Tate Modern in 2000, his first solo exhibition
in Japan at the Japan Foundation Forum in June,
2001.
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作品写真
Work photograph |
アトゥール・ドディヤ 「ミッシング Ⅰ」「ミッシング Ⅱ」「ミッシング Ⅲ」「ヒロシマ・ブッダ」 Photo:
黒川未来夫
Atul Dodiya "Missing I", "Missing II", "Missing
III" and "Hiroshima Buddha" Photo: Mikio Kurokawa |
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作品展示場所
Exhibition hall place |
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作品説明
Work explanation |
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作者ウェブサイト
Website |
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もっと知りたい
More information |
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